نماشویی

نمای ساختمان‌ های بلند با روش‌ های متفاوت و در دو مرحله شسته می‌ شود. آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید افرادی که این کار را انجام می‌ دهند چگونه می‌ توانند از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کنند؟ این افراد باید چه مهارت‌ هایی داشته باشند؟ آیا راهی وجود دارد که بعد از شستن ظاهر یک برج همواره نمای آن برای مدت طولانی تمیز نگه داشته شود؟ در چه صورت نماشویی سبب آسیب رساندن به ظاهر برج می‌ شود؟ پیشنهاد می‌ کنیم چند دقیقه از وقت خود را به مطالعه ادامه این مطلب اختصاص دهید تا پاسخ تمامی این سؤال‌ ها را بیابید.

چرا باید نماشویی برج‌ ها را انجام دهیم

هنگامی که از برج حرف می‌ زنیم تقریباً همگی ساختمان‌ های بسیار بلندی مانند برج میلاد را در ذهن خود تصور می‌ کنید. آیا تا به حال با خود فکر کرده‌ اید که شستن شیشه‌ های برج میلاد چگونه انجام می‌ شود؟ شستن نمای برج‌ ها می‌ تواند ارزش آن‌ ها را همواره بالا نگه دارد.

از آن جایی که هزینه زیادی بابت ساخت نمای این سازه‌ های عظیم صرف می‌ شود پس زیبا و سالم نگه داشتن ظاهر برج، اهمیت بسیار زیادی دارد‌. نشستن نمای ساختمان‌ های بلند، ساکنین آن را مجبور می‌ کند هر چند وقت یکبار هزینه استهلاک آن را بپردازند. اگر این سازه در شهرهای بزرگ و آلوده وجود داشته باشد‌ نماشویی برج واجب‌ تر می‌شود.

روش‌های نماشویی برج‌ ها

به طور کلی دو روش برای شستن نمای برج‌ ها وجود دارد:

روش اول به کار بردن واترجت صنعتی است. این دستگاه با فشار بسیار زیادی آب را به شیشه‌ ها می‌ پاشد. پاشیدن آب با این فشار می‌ تواند حتی سخت ترین جرم‌ ها را از روی آنها پاک کند.

روش دوم که به عنوان روش سنتی از آن یاد می‌ کنند شستشوی نمای ساختمان‌ های بلند با استفاده از ابزاری مانند تِی، اسفنج و مواد شوینده است. برج‌ ها بسیار متنوع هستند. ممکن است نمای آنها از مصالح متفاوتی ساخته شده باشد. برای هر کدام از این مصالح باید شوینده مخصوص آنها به کار برده شود. اگر افرادی که مهارت کافی برای نماشویی ساختمان‌ های بلند را ندارند به این کار بپردازند ممکن است با استفاده از شوینده نامناسب سبب آسیب رساندن به نمای یک برج شوند.

نماشویی برج با واترجت

ظاهر برج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است‌. اگر فردی بخواهد یک واحد از داخل این سازه‌ های بلند خریداری کند برجی را انتخاب می‌ کند که از نمای زیبایی برخوردار باشد. برج‌ ها و ساختمان‌ های بلندی که در شهرهای بزرگ قرار دارند، بر اثر بارش باران‌ های اسیدی و قرار گرفتن در معرض گرد و غبار باید هر چند وقت یک بار توسط افراد ماهر نماشویی شوند. گاهی تیم مخصوص نماشویی استفاده از دستگاه واترجت را برای شستشو انتخاب می‌ کنند. از خوبی‌ های این دستگاه می‌ توانیم به پاک کردن سطوح متفاوت اشاره کنیم. به طور مثال: واترجت می‌تواند علاوه بر نماهای شیشه‌ای نماهای آجری، کامپوزیت و سیمانی را نیز تمیز کند.

نماشویی برج با داربست یا طناب

یکی دیگر از روش‌ هایی که برای شستشوی نما به کار برده می‌ شود استفاده از طناب است. افرادی که این روش را به کار می‌برند باید مهارت لازم را داشته و آموزش‌ هایی تخصصی را دیده باشند تا بتوانند نماشویی برج را به شکل صحیح انجام دهند. روش دیگر نیز استفاده از داربست است. اگر تیم، ابزار و مواد شوینده مخصوص را در این روش به کار ببرند شستن نمای برج به بهترین شکل ممکن انجام می‌پذیرد.

سخن پایانی

نماشویی بسته به معماری و نوع مصالح به کار برده شده در نما هزینه‌ های متفاوتی دارد. تیم کارویس تجربه و مهارت کافی را در شستشوی نمای برج‌ ها دارند. همچنین مناسب‌ ترین مواد شوینده را به کار می‌ برند تا شستشو را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت کارویس مراجعه کنید.